Biznis plán

Podnikateľský plán je formálnym vyhlásením o obchodných cieľoch, dôvodoch, prečo sú dosiahnuteľné, a plánoch ich dosiahnutia. Môže obsahovať aj základné informácie o organizácii alebo družstve, ktoré sa pokúša dosiahnuť tieto ciele. Biznis plány môžu byť zamerané na zmenu vnímania a brandingu zo strany zákazníka, klienta, daňových poplatníkov alebo väčšej komunity. Ak má existujúci obchod v pláne významnú zmenu alebo je v procese plánovania nového podniku, je potrebný 3 až 5-ročný podnikateľský plán, quicklån pretože investori budú hľadať návratnosť investícií v tomto časovom rámci

Podnikateľské plány môžu byť zamerané interne alebo externe. Externe zamerané plány sú zamerané na ciele, ktoré sú dôležité pre externé zainteresované strany, najmä pre finančne zainteresované strany. Obvykle majú podrobné informácie o organizácii alebo družstve, ktoré sa pokúša dosiahnuť ciele. Ziskové subjekty zahŕňajú investorov a zákazníkov aj extern0 zainteresované strany. Medzi externé zainteresované strany neziskových organizácií patria darcovia a klienti neziskových služieb. V prípade vládnych agentúr existujú externé zainteresované strany vrátane daňových poplatníkov, vyšších vládnych agentúr a medzinárodných úverových inštitúcií, ako sú Medzinárodný menový fond, Svetová banka, rôzne hospodárske agentúry Organizácie Spojených národov a rozvojové banky. Vnútorne zamerané podnikateľské plány sú zamerané na prechodné ciele potrebné na dosiahnutie externých cieľov. Môžu sa týkať vývoja nového produktu, novej služby, nového IT systému, reštrukturalizácie financií, renovácie továrne alebo reštrukturalizácie organizácie. Interný obchodný plán sa často vyvíja spolu s vyváženou tabuľkou výsledkov alebo zoznamom kritických faktorov úspechu. To umožňuje merať úspešnosť plánu pomocou nefinančných opatrení. Podnikateľské plány, ktoré identifikujú a zameriavajú interné ciele, ale poskytujú len všeobecné usmernenie o tom, ako sa budú plniť, sa nazývajú strategické plány.

Operačné plány opisujú ciele vnútornej organizácie, pracovnej skupiny alebo oddelenia. Projektové plány, niekedy známe ako projektové rámce, opisujú ciele konkrétneho projektu. Môžu sa tiež zamerať na miesto projektu v rámci väčších strategických cieľov organizácie. Podnikateľské plány sú rozhodovacie nástroje. Obsah a formát obchodného plánu sú určené cieľmi a publikom. Napríklad podnikateľský zámer pre neziskové organizácie by mohol diskutovať o tom, či je obchodný plán a misia organizácie vhodná. Banky sú celkom znepokojené nesplácaním, takže podnikateľský plán pre bankový úver vytvorí presvedčivý prípad pre schopnosť organizácie splácať úver. Podnikateľský plán pre projekt, ktorý si vyžaduje financovanie vlastnými zdrojmi, bude musieť vysvetliť, prečo súčasné zdroje, nadchádzajúce rastové príležitosti a udržateľná konkurenčná výhoda povedú k vysokému hodnoteniu exitovania. Príprava podnikateľského plánu vychádza zo širokého spektra poznatkov z mnohých rôznych obchodných disciplín: financií, sms lån, riadenia ľudských zdrojov, duševného vlastníctva, dodávateľského reťazca, prevádzky a marketingu. Môže byť užitočné vidieť podnikateľský plán ako zbierku podprogramov, jednu pre každú z hlavných obchodných disciplín. Dobrý obchodný plán môže pomôcť urobiť dobrý obchod dôveryhodným, pochopiteľným a atraktívnym pre niekoho, kto nie je oboznámený s podnikaním. Písanie dobrého podnikateľského plánu nemôže zaručiť úspech, ale môže viesť k znižovaniu pravdepodobnosti zlyhania. Formát podnikateľského plánu závisí od jeho prezentácie. Je bežné, že podniky, najmä začínajúce podniky, majú tri alebo štyri formáty pre rovnaký podnikateľský plán. Zhrnutie plánu sa často používa ako ukážka na prebúdzanie záujmu potenciálnych investorov, zákazníkov alebo strategických partnerov. Dôležitá je aj ústna prezentácia, ktorá má za cieľ spúšťať diskusiu a zaujať potenciálnych investorov pri čítaní písomnej prezentácie.